پیام تبریک رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید
دکتر حسن دانایی فرد رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد، در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را به دانشگاهیان تربیت مدرس تبریک گفت.
متن کامل خبر...در سال 1387 براساس برنامه راهبردی دانشگاه، دانشکده مدیریت و اقتصاد، اولین مجوز راه اندازی دانشکده از بین دانشکده های جدید التأسیس را از هیأت امنا دانشگاه اخذ و در سال 1388 با 8 گروه آموزشی تشکیل گردید. ادامه ...
دکتر حسن دانایی فرد رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد، در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را به دانشگاهیان تربیت مدرس تبریک گفت.
متن کامل خبر...با حکم رئیس دانشگاه، دکتر سید حسین کاظمی به سمت معاون آموزشی دانشکده مدیریت و اقتصاد منصوب شد.
متن کامل خبر...طی احکامی از سوی رییس دانشگاه، مدیران گروه های علوم سیاسی، علوم اقتصادی، آموزش پرستاری، شیمی آلی، ژنتیک و به نژادی گیاهی، هوافضا و ریاضی کاربردی منصوب و مدیر گروه زبان فرانسه در سمت خود ابقا شد.
متن کامل خبر...با حکم رئیس کل دیوان محاسبات کشور، دکتر اسداله کرد نائیج به عنوان مشاور رئیس کل و مسئول راه اندازی پژوهشگاه دیوان محاسبات کشور منصوب شد.
متن کامل خبر...«چهارمین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال» ویژه شرکتهای دانشبنیان حوزه تامین مالی، اول اردیبهشت ماه 1404 برگزار می شود.
متن کامل خبر...کتاب "دیانای اجرای استراتژی" نوشته جک دوگال با ترجمه دکتر امیرمحمد کلابی عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد و فاطمه شراعی از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شد.
متن کامل خبر...پذیرش دانشجو در رشتههای غیرپزشکی کارشناسیارشد ناپیوسته (روزانه، نوبت دوم، یادگیری الکترونیکی)
پذیرش دانشجو در رشتههای علوم پایه پزشکی کارشناسیارشد (روزانه، نوبت دوم، مازاد/پردیس بین الملل)
پذیرش دانشجو در رشتههای غیرپزشکی و علوم پزشکی کارشناسیارشد ناپیوسته پردیس دانشگاهی (شهریه پرداز)
پذیرش دانشجو در رشتههای غیرپزشکی کارشناسیارشد ناپیوسته از طریق آزمون سازمان سنجش آموزش کشور
پذیرش متقاضیان رشتههای غیرپزشکی در هر سال تحصیلی وفق ضوابط ابلاغی وزارت علوم
پذیرش از طریق معرفینامه وزارتین علوم و بهداشت یا تسلیم درخواست مستقیم
پذیرش اتباع غیرایرانی از طریق معرفینامه وزارتین علوم و بهداشت، به صورت بورسیه
پذیرش متقاضیان دکتری پس از ارائه معرفی نامه وزارتین علوم یا بهداشت
فارغ التحصیلان این رشته در نهایت از استانداردهای حسابداری و قوانین تهیه صورتهای مالی مطلع شده و مهارتهای ورود به بازار کار را به دست میآورند. فارغالتحصیلان کارشناسی ارشد رشته حسابداری میتوانند بعنوان حسابرس یا مسئول حسابداری و امور مالی در مؤسسات و مشاغل مختلف مشغول بکار شود. همچنین برای گرایش حسابرسی، حسابرس مستقل جزو مشاغل پردرآمد جامعه است و از دیگر فرصتهای شغلی این گرایش مشاغلی همچون حسابرس داخلی، حسابرس رعایت، مأمور نظارت بر کنترل انبار میباشد. در سایر موارد فارغالتحصیلان رشته حسابداری میتوانند جذب بانکها و سایر موسسات دولتی و خصوصی شده و در واحد مالی مشغول به فعالیت شوند. . هدف اصلی ادامه تحصیل در دوره دکتری رشته حسابداری، آمادگی برای تدریس رشته حسابداری و حسابرسی و همچنین تقویت مهارتهای پژوهشی و تحلیل برای پذیرش عناوین شغلی مدیریتی در بخش دولتی و خصوصی میباشد. هدف از تحصیل در این مقطع، بهبود توانایی های آموزشی و پژوهشی است تا افراد فارغ التحصیل شده در مقطع دکتری بتوانند به خوبی از پس فعالیت های مذکور برآیند .
بیشتر. · اعضای هیأت علمی مؤسسات آموزش عالی. · متخصصان تحقیق و توسعه در شرکت های دانش محور · مدیران دارایی دانش و استراتژیست ها. · مدیران دانش استراتژیک در شرکت های بزرگ. · مدیران داده و اطلاعات · مشاوران مدیریت دانش . • نیازشناسی، برنامه ریزی و پیاده سازی برنامه های مرتبط با مدیریت اطلاعات، مدیریت کتابخانه های دانشگاهی و مدیریت کتابخانه های دیجیتال (تولید، گردش و مصرف اطلاعات و ارائه خدمات نوین) برای افزایش کارآمدی محیط های اطلاعاتی؛ • انجام فعالیت های تخصصی ، فنی و خدماتی در ارتباط با ایجاد نظام های اطلاعاتی در مراکز اطلاعاتی و نیز در بخش های مختلف کتابخانه ها، سازمان ها، شرکت های دانش بنیان، مراکز اطلاع رسانی و سایرین؛ • طراحی و کمک به طراحی سیستم های مدیریت اطلاعات برای پشتیبانی از برنامه ریزی و تصمیم گیری در مراکز و سازمان ها؛
بیشتر. کسانی که گرایش اقتصاد پولی را در مقطع دکتری می گذرانند می توانند پدیده های اقتصادی را مدلسازی کرده، و با تمرکز بر بازار پول، پویایی های متغیرهایی مانند پول، نرخ بهره، نرخ ارز، تورم و نرخ رشد اقتصادی را تجزیه و تحلیل کنند. این افراد می توانند در نهادهای سیاست گذار اقتصادی مانند بانک مرکزی، و بدنه سیاست گذاری اقتصاد کلان دولت نقش مهمی ایفا کنند. همچنین بانک ها یکی دیگر از نهادهایی هستند که می توانند از خدمات این افراد استفاده کنند. . کسانی که گرایش اقتصادسنجی را در مقطع دکتری می گذرانند می توانند پدیده های اقتصادی را مدلسازی کرده، آن ها را با استفاده از روش های اقتصادسنجی برآورد کنند و در نهایت توابع برآورد شده را تفسیر کنند. همچنین توان پیش بینی متغیرهای اقتصادی نیز یکی دیگر از مهارت های یک اقتصادسنج در سطح دکتری است. در نهایت، توانایی تدریس اقتصادسنجی در مقاطع مختلف نیز یکی دیگر از مهارت هایی است که یک اقتصادسنج بدست می آورد. . یک فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم اقتصادی می تواند پدیده های اقتصادی را تحلیل کرده، و زنجیره علت و معلولی بین متغیرهای اقتصادی را درک کند. این مهارت می تواند برای تحلیل و پیش بینی تاثیر سیاست های اقتصادی (اعم از سیاست پولی و سیاست مالی) در سطح افراد، شرکتها، بانکها و بدنه سیاست گذاری کشور مفید خواهد بود.
بیشتر. حل مسئله؛ تصمیم گیری؛ مهارت های تحلیلی؛ ارتباط؛ تطبیق پذیری؛ دیپلماسی و هوش هیجانی؛ شایستگی فرهنگی؛ توانایی رهبری و مدیریت؛ صلاحیت تحقیق
بیشتر- شناخت و ترویج مهارت های مدیریتی لازم برای کسب موفقیت در بستر فرهنگ نوآوری - برنامه ریزی اجرای پروژه های فناورانه با بهره برداری اثربخش از منابع انسانی و مالی - کمک به سازمان ها در شناسایی و پایش مناسب ترین فناوری های جهت بهبود مزیت های رقابتی استراتژیک . - برنامهریزی و مدیریت تولید در واحدهای صنعتی - محاسبه، تجزیه و تحلیل بهرهوری و مدیریت چرخه بهرهوری در سازمان های دولتی و بنگاههای خصوصی - کمک به سازمان ها در انتخاب و استقرار نظام مطلوب ارزیابی عملکرد - مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی - تصمیم سازی برای مدیران . - کسب توانمندی لازم برای تدریس و تربیت دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی - کمک به سازمان ها در سیاستگذاری صنعتی - طراحی و توسعه زنجیره تامین در بخش تولید و خدمات - مدلسازی سیستم های اقتصادی و اجتماعی با هدف آسیب شناسی و تدوین استراتژیهای بهبود
بیشتر. مهارتهای انتخاب بهترین استاندارد و بهترین ابزار برای مدیریت پرژوه، مدیریت موثر و موفق پروژه های پیچیده فناوری اطلاعات . مهارتهای تجزیه و تحلیل تحولات علم و فناوری و بررسی نقش و آثار انها بر تحولات زندگی انسانها و جوامع، بررسی ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی علم و فناوری، انجام تحقیقات در حوزه مسایل علمی فناورانه کشور، بررسی مشکلات کلان کشور در توسعه علوم و فناوری وارائه راهکارهای رفع مشکلات، هدایت پروژه ها و برنامه های ملی در زمینه علوم و فناوری . مهارتهای تجزیه و تحلیل توصیفی و مصورسازی، تجزیه و تحلیل پیش بینانه و تجزیه و تحلیل تجویزی . مهارتهای تجزیه و تحلیل توصیفی و مصورسازی، تجزیه و تحلیل پیش بینانه و تجزیه و تحلیل تجویزی داده های ساختار یافته، نیمه ساختار یافته و ساختارنیافته، تحلیل داده های شبکه های اجتماعی و تحلیل کلان داده . مهارتهای تجزیه و تحلیل، طراحی و پیاده سازی انواع سیستم های اطلاعاتی . مهارتهای تدوین استراتژی مدیریت دانش، مدیریت پایگاه دانش، انتخاب بهترین فناوری و سیستم برای مدیریت دانش . مهارتهای تدوین مدل کسب و کار، انتخاب بهترین فناوری برای کسب و کار الکترونیکی یا دیجیتال، و توسعه برنامه های کاربردی تحت وب . مهارتهای مدیریت پایگاه داده، مدیریت انباره داده، مدیریت دریاچه داده، یکپارچه سازی و آماده سازی داده ها برای تجزیه و تحلیل
بیشتر